Et godt samarbejde er
forudsætningen for kvalitet
Vi arbejder med en fastlagt plan for opstart af nye kunder, hvor vi systematisk gennemgår alle detaljerne i det kommende samarbejde. Det er især afgørende med en grundig dialog om forventninger til rengøringen og kvaliteten, så vi kan sammensætte en god løsning fra starten.
Vi investerer i dialogen
Vores erfaring viser, at vi kan komme mange problemer i forkøbet ved have en god og tæt kommunikation med vores kunder. Derfor benytter vi et CRM-system, der er udviklet til branchen, og som i dag er platformen for den daglige dialog mellem kunden og Partneren. Alle medarbejdere kan tilgå systemet, uanset hvor de befinder sig. Systemet binder på den måde vores drift, salg og administration sammen i ét integreret system.
En samarbejdsorienteret kvalitetsmodel
Det er vigtigt, at alle aftaler bliver overholdt. Vi har gennem årene opbygget en effektiv model, der sikrer, at vi lever op til de aftaler, vi har indgået. Også når hverdagen kører, og der er travlt.
Evaluering og opfølgning
Som et vigtigt led i kvalitetssikringen udarbejder vi hver måned en kvalitetsrapport. Den skal sikre, at rengøringen på de forskellige områder altid er udført tilfredsstillende i henhold til aftalen, og både kunden og Partnerens serviceledere kvitterer rapporten.
Professionelle og engagerede servicemedarbejdere
Ingen kæde er stærkere end det svageste led, og vi uddanner altid vores servicemedarbejdere, så de har de nødvendige kvalifikationer til at løfte opgaverne. Alle vores medarbejdere har desuden underskrevet et ansættelsesbrev og en erklæring om tavshedspligt. Vi har kun ansatte med en ren straffeattest.

Det er vores mål at have høj kundetilfredshed, og vi bruger mange ressourcer på at få det. Til formålet bruger vi et anerkendt værktøj til måling af loyalitet og tilfredshed. Vi bruger NPS, som er kort for Net Promoter Score, til at sende ét enkelt spørgsmål ud til vores kunder. Spørgsmålet er ganske enkelt, i hvilken grad man vil anbefale Partneren til andre, på en skala fra 1-10. Resultaterne anvender vi i strategien og planlægningen af vores arbejde og samarbejdet med kunden. Vi er meget stolte af at have en høj NPS score, i en branche hvor scoren ellers ligger meget lavt.

Rengøringen, servicen og arbejdsgangene er bygget op omkring ét klart mål – at sikre en høj og ensartet kvalitet i alt, hvad vi gør.

Kvaliteten i den daglige rengøring
Allerede i tilbudsfasen spørger vi meget detaljeret ind til forventninger, ønsker og krav. Det bruger vi i planlægningen og i valg af de medarbejdere, der skal løfte opgaverne. På det grundlag udarbejder vi en detaljeret plan for, hvordan rengøringen skal foregå, så den bliver mest effektiv i forhold til de daglige rutiner og de periodiske opgaver. I begyndelsen vil servicelederen fra Partneren være med på pladsen for at give hver enkelt medarbejder instruktion i rengøringen.
En nærværende serviceleder
Servicelederen kommer på besøg en gang om ugen for at sikre, at alting er i orden. Ønsker kunden at foretage ændringer, sørger servicelederen for, at de bliver implementeret med det samme.
Rengøring efter INSTA 800 standarden
Som en af de få virksomheder i Danmark er vi certificerede i overensstemmelse med DS/INSTA 800 standarden som tidligere hed 2011, men overgik som de første i branchen til 2018 standarden, lige da den kom ud. Den nordiske rengøringsstandard INSTA 800 giver redskaber til at tilrettelægge, udføre og kontrollere rengøring ud fra en resultatorienteret tilgang. Når man bruger INSTA 800 som aftalegrundlag, skal rengøringsmedarbejderen ikke følge et fast skema for hvad og hvor, der skal gøres rent den pågældende dag. Alle procedurer bliver løbende auditeret internt såvel som eksternt af Dansk Standard. I sundhedssektoren arbejder vi med Nationale Infektionshygiejniske Retningslinjer (NIR). Alle vores ledere samt servicemedarbejdere er uddannet i INSTA 800 standarden.
En seriøs samarbejdspartner
Servicenormen
Som medlem af DI og SBA indgår vi i Servicenormen og er godkendt under den. Servicenormen er servicebranchens kvalitetsstempling for, at man som virksomhed har ordnede forhold. Dansk Standard auditerer os på dokumentation, arbejdsgange, lovpligtige forhold, socialt ansvar og meget mere.
Servicenormen handler om kvalitet og etik. Alle medlemmer af SBA forpligter sig til at overholde en række krav, som er kundens garanti for, at tingene bliver gjort ordentligt. Servicenormen er en lang række etiske og praktiske krav. Blandt andet kræves der, at alle ansatte løbende bliver uddannet og behandles med respekt og efter loven. Desuden kræves det, at der tages hensyn til miljø og arbejdsmiljø, og at virksomheden har en mangfoldig og rummelig arbejdsplads, samt at underleverandører lever op til samme krav.
Vælger du en leverandør, der lever op til Servicenormen, vælger du samtidig en, som leverer kvalitet og garanti for rene linjer. Se eventuelt Servicenormens folder her.
DI/SBA har udarbejdet en kampagne for at fremhæve Servicenormen og de seriøse serviceleverandører i Danmark. Se kampagnevideoen til højre. Vil du vide mere om Servicenormen og seriøs service, kan du besøge www.seriøsservice.dk.

