EN SERIØS SAMARBEJDSPARTNER
Som medlem af Servicebranchens Arbejdsgiverforening (SBA) – en brancheorganisation under Dansk Industri – indgår vi i Servicenormen og er godkendt under den. Servicenormen er din garanti for, at man som servicevirksomhed har ordnede forhold og lever op til en række strenge krav. DNV auditerer os på dokumentation, arbejdsgange, lovpligtige forhold, socialt ansvar og meget mere.
Kvalitet og etik
Servicenormen handler om kvalitet og etik. Som medlem af SBA har vi forpligtet os til at overholde en række etiske og praktiske krav, som er din garanti for, at tingene bliver gjort ordentligt. Blandt andet kræves der, at alle ansatte løbende bliver uddannet og behandles med respekt og efter loven. Desuden kræves det, at der tages hensyn til miljø og arbejdsmiljø, og at vi som virksomhed er en mangfoldig og rummelig arbejdsplads, samt at vores underleverandører lever op til samme krav.
Der er i alt 8 centrale krav man skal leve op til, for at få tildelt Servicenormen.
De 8 centrale krav man skal leve op til
Løn efter overenskomst
Virksomheden skal være omfattet af overenskomst og aflønne sine medarbejdere efter den relevante kollektive og landsdækkende over-enskomst indgået mellem DI og fagbevægelsen.
Økonomiske attester
Virksomheden har styr på arbejdsskadeforsikringer og de økonomiske attester fra Erhvervsstyrelsen.
Kvaliteten er i orden
Virksomheden leverer som aftalt. Der sker en løbende måling, vurdering og opfølgning på de leverede ydelser, og i det daglige arbejde følges nogle skriftlige retningslinjer for at sikre kvalitetsniveauet.
Respekt for miljøet
Virksomheden har en skriftlig miljøpolitik og bruger så vidt muligt miljømærkede produkter. Desuden følges reglerne for bortskaffelse af kemirester og -emballage.
Et godt arbejdsmiljø
Virksomheden kan dokumentere et godt arbejdsmiljø ved bl.a. at have et arbejdsmiljøledelsessystem, gennemføre APV og deltage i arbejdsmiljøuddannelser.
Ordnede personaleforhold
Virksomheden har en overenskomst, samt en skriftlig personalepolitik, der som minimum indeholder retningslinjer for uniformering, legitimation, fravær, mangfoldighed og efteruddannelse.
Alle er rustet til opgaven
Virksomheden kan dokumentere, at der er en skriftlig plan for både oplæring og efteruddannelse af medarbejderne.
Styr på underleverandørerne
Virksomheden skal betale en timepris, der kan betale en overenskomstmæssig løn. Der skal indgås en skriftlig kontrakt med under-leverandøren, hvor Servicenormens krav til underleverandører fremgår. Herunder accept af uanmeldt besøg fra SBA’s uvildige auditor.
DI, SBA har spurgt Karsten Ramsing, Workspace & Facility Operations Manager i PensionDanmark, hvad det betyder for ham at have et rengøringsselskab, der overholder Servicenormen.
Om Servicenormen
Servicenormen tildeles udelukkende medlemmerne af Servicebranchens Arbejdsgiverforening (SBA). Det betyder, at man som virksomhed kun kan blive medlem af SBA, hvis man lever op til kravene i Servicenormen.
Med Servicenormen ønsker SBA at sætte en høj standard, og gøre det lettere for dig som kunde at navigere i markedet og spotte de seriøse serviceudbydere.
Fra 1. januar 2024 er Servicenormen overgået til løbende at blive auditeret af det akkrediteret certificeringsorgan DNV (Det Norske Veritas), der kontrollerer at alle medlemmer overholder samtlige krav i Servicenormen.
-
Dennis RosenbergCONTRACT AND FINANCIAL MANAGER, CBS
“Opstarten blev taget super seriøst. Der blev sat tilstrækkelig bemanding ind og ekstra ressourcer. Der var hjælp fra både back office, planlæggere og andre serviceledere, så tingene blev gået godt igennem og leverandørerne I benytter jer af, blev også bragt på banen. Det var meget positivt, at I vælger at bruge alle de særlige kompetencer, der er i jeres netværk. Det gav en tryghed og det gav en fornemmelse af, at det blev taget seriøst samt at leverancen og kvalitet er meget vigtig for jer.”
-
Ulrik KreutzfeldOPERATIONS MANAGER, ROYAL ARENA
“Det kræver sin sag at gøre rent efter 16.000 mennesker og sikre, at arenaen er klar til næste aften. Det er et helt andet game end normal virksomhedsrengøring, og det kræver en helt særlig omstillingsparathed, som Partneren har udvist.”
”De er passionerede og vil Arenaen ligeså meget, som vi selv vil – det er ikke blot et stykke arbejde, der skal overstås.”
-
Camilla Harder AndersenHEAD OF FACILITY, VISMA
“I et stort nybyggeri som dette, hvor opgaven er ny for alle, har det været særligt trygt for os at have Partneren med – ikke blot som leverandør, men også som sparringspartner.”
“Vi er i dag særdeles tilfredse med den faglighed og entusiasme, hvorpå både opgaver og udfordringer løses – hele vejen rundt.”
-
Anette PerkINTERN SERVICECHEF, PENSIONDANMARK
“Det er yderst vigtigt for os, at personaleforholdene er i højsædet. Først og fremmest er lønforholdene og dermed overenskomst en selvfølge, men lige såvel at man prioriterer sine medarbejdere, ved at uddanne dem og vise omsorg. Partneren formår at fokusere på deres medarbejderes læring og velvære.”
“De er en samarbejdspartner fremfor en leverandør, hvilket har stor betydning for os. De har en størrelse der gør, at de kan agere professionelle, men samtidig nærværende – og det er vi glade for.”
-
Bjørn LawaetzBYGNINGSCHEF, TEC
“Det er først og fremmest dialogen, som vi er særligt glade for ved samarbejdet. Partneren er både engagerede og meget løsningsorienterede.”
“Da vi skulle nedlukke i forbindelse med Covid-19, var Partneren meget proaktive. Vi blev vi enige om at omfordele ressourcerne. Det udmøntede sig i en liste, som vi udarbejdede sammen. Da listen var ved at være udtømt, kontaktede Catja mig og bød ind med nye løsningsforslag. Det var enormt tillidsvækkende, at hun tog teten.”
-
Morten ToppTEKNISK CHEF, K.B. HALLEN
“Fra dag et, gik I ind og tog det ansvar der skulle til og I var også vores rådgiver i hele opstartsforløbet.”
“De ord, jeg synes beskriver Partneren, er grundighed, pligtopfyldende og nære relationer. Kvaliteten i jeres arbejde fejler intet.”
-
Jonna JepsenKANTINELEDER, NATURE ENERGY
“Vi er meget tilfredse med Partneren– det fungerer bare.”
“I det daglige kan der sagtens dukke uforudsete ting op, hvor vi pludselig får brug for noget ekstra hjælp. Vi har fx bygget en del om, som har givet snavs rundt omkring i virksomheden, eller vi kan få brug for at finde nogle borde frem fra lageret, som trænger til en aftørring. Jeg ringer til vores driftsleder hos Partneren, og så bliver det bare ordnet. De stiller med folkene med det samme.”
-
Tonny LauridsenHR- OG SERVICECHEF, SERVICEFORBUNDET
“Det er en kæmpe stor fordel og lettelse for os at have fået Partneren som rengøringspartner. De har taget al administration fra mine skuldre og til dels også ansvaret, eftersom jeg har tillid til, at de løser opgaven tilfredsstillende – der er styr på det, og det kører bare.”
“Partneren har en stærk holdning til, at det skal være fuldstændig i top.”