Arbejdsmiljø & mennesker

Vores medarbejdere og arbejdsmiljøet i centrum

Vores medarbejdere er den vigtigste ressource i virksomheden. Derfor passer vi godt på dem, og prioritere arbejdsmiljøet, arbejdsforholdene og ikke mindst kvalifikationer og uddannelse højt.

ARBEJDSMILJØ

Det er vigtigt, at alle vores medarbejdere kan have et godt og langt arbejdsliv uden unødigt slid, ulykker og erhvervsbetingede lidelse.

Vi bruger derfor de rengøringssystemer, maskiner, arbejdsmetoder og rengøringsmidler, der giver det bedste resultat, men samtidig skåner miljøet og medarbejderne mest muligt. Vi tror på, at forebyggelse og strategisk planlægning af arbejdet giver et langt og sundt arbejdsliv.

OVERENSKOMST

For at få kvalificerede, stabile og tilfredse medarbejdere skal der først og fremmest være ordnede forhold. Der skal være en ordentlig løn og ordentlige arbejdsforhold samt uddannelse for at tiltrække og fastholde de gode folk.

Hos Partneren sætter vi en ære i at tage ansvar for både samfundet og arbejdsmiljøet. Derfor er vi tiltrådt i overenskomst, indgået mellem DI/SBA og 3F.

KVALIFIKATIONER

Faglig dygtighed er selvfølgelig den helt afgørende forudsætning, der skal være til stede hos hver enkelt servicemedarbejder. Service og kvalitet er to andre områder, som vi arbejder målrettet med i vores uddannelse af medarbejderen.

Da erhvervsrengøring er en branche i konstant udvikling, uddanner vi løbende medarbejderne i arbejdsplanlægning, metode og rengøringskemi. Vi udarbejder årligt uddannelsesplaner for vores servicemedarbejder samt ledere.


ARBEJDSMILJØUDVALG

Partnerens arbejdsmiljøudvalg deltager ved indkøb og valg af rengøringsredskaber, maskiner og rengøringsmidler samt kontrollerer rengøringsarbejdet hos kunderne. Derudover er vores medarbejdere medbestemmende i henhold til indkøb og valg af ovenstående. Udvalget skal rådgive og vejlede i bedre arbejdstilrettelægning og komme med forslag til mindre miljøbelastende metoder.

MANGFOLDIGHED

Vi er en rummelig arbejdsplads med plads til mangfoldighed. Vores mere end 300 medarbejdere kommer fra forskellige kulturelle baggrunde fra de fleste verdenshjørner. Det er vi stolte af og mangfoldigheden er med til, at gøre os i stand til at løse vidt forskellige opgaver, for vidt forskellige kunder.

UDDANNELSE & OPKVALIFICERING

Vi prioriterer uddannelse og opkvalificering af vores medarbejdere

Faglig dygtighed er med til at sikre en service af høj kvalitet og uddannelse er med til at tiltrække og fastholde de gode og dedikerede medarbejdere. Vores medarbejdere bliver typisk hos os i lang tid og føler en faglig stolthed og glæde ved deres job.

RENGØRINGSTEKNIKER
Vi har fået uddannet endnu en rengøringstekniker!

En af de uddannelser vi tilbyder vores dedikerede medarbejdere, er rengøringsteknikeruddannelsen. Uddannelsen indeholder blandt andet oplæring i daglig rengøring, hygiejne, ergonomi, kvalitetssikring, arbejdstilrettelæggelse og affaldssortering.

Stort tillykke til medarbejder Hajrija som har gennemført rengøringsteknikeruddannelsen på TEC Gladsaxe.

MØD VORES KOLLEGA

Mød vores serviceassistent Urmila

Urmila har arbejdet for Partneren siden december 2019 som rengøringsassistent. Hun har faste timer hver dag hos vores kunder i Rigensgade, hvor hun bl.a. også hjælper med frokostordningen i kantinen. Oprindeligt kommer hun fra Nepal og bor nu i Ishøj. Hun elsker at cykle, læse bøger og at rejse i sin fritid.

Urmila synes det bedste ved sit arbejde er, at hverdagene ikke er ens og så er hun meget glad for den daglige og rigtige gode kommunikation hun har med kunden. ”Det glæder mig, når kunden fortæller at de har savnet mig mens jeg var på ferie. Alle er så søde ved mig” fortæller Urmila.

”Når du spørger mig om noget sjovt jeg har oplevet, så kommer jeg til at tænke på, at jeg blev lidt rundtosset af at smage gløgg sidste år ved juletid” indrømmer Urmila med et stort smil.

Om Nepal fortæller Urmila, at de har mange traditioner og en af dem er, at børnene bor med forældrene hele livet også efter man er blevet gift. Urmila har en datter på 6 år, så det varer lidt før vi finder ud af om hun kommer til at følge denne nepalesiske tradition.


VI MÅLER TILFREDSHEDEN BLANDT VORES MEDARBEJDERE

Vi ved, at kernen til god kvalitet er kompetente og tilfredse medarbejdere. Vi gør derfor meget ud af at uddanne samt sikre at vores medarbejdere er tilfredse og gode ambassadører. Til dette anvender vi NPS (Net Promoter Score) – det samme system, som vi anvender til at måle kundetilfredsheden. Ved hjælp af en eNPS stiller vi vores medarbejdere det ene enkle spørgsmål, i hvilken grad man vil anbefale Partneren som arbejdsplads til andre på en skala fra 1-10. Vi er meget stolte af at have en høj eNPS score. Det indikerer at vi har et velfungerende og sundt arbejdsmiljø, samt at der er stor tilfredshed blandt vores servicemedarbejdere. Det er meget vigtigt for os at opretholde, derfor udfører vi løbende tilfredshedsmålinger blandt vores medarbejdere.

Nærværende serviceledere

Alle kunder hos os får en fast tilknyttet serviceleder. Servicelederne holder øje med det arbejde vi udfører ude hos alle kunder. De foretager stikprøvekontroller af det udførte rengøringsarbejde og støtter samt instruere vores serviceassistenter.

Ønsker kunden at foretage ændringer, sørger servicelederen for, at de bliver implementeret med det samme.

MØD VORES KOLLEGA

MØD VORES SERVICELEDER ADRIANNA

Adrianna Paszczak er en del af vores fantastiske og dedikerede team af serviceledere, der hver dag sørger for at alt spiller ude hos vores kunder.  

Adrianna suser rundt i Hovedstadsområdet og Vestsjælland for at sikre at kvaliteten er i top på de mange daglige faste opgaver hos kunderne og for at træne, instruere og støtte vores mange kollegaer i ”marken”. Derudover er rådgivning og sparring med kunder en stor del af Adriannas hverdag, hertil koordinering af nuværende og nye opgaver der vendes med kunderne og sættes i handling. Alt kan løses. Adrianna har gennem den seneste tid hjulpet vores kunder med bl.a. rådgivning og implementering af affaldssorteringssystem, højtryksrensning af en bar, der er bygget op som en meget flot men udfordrende stenvæg, samt hovedrengøring af et udsigtstårn! Udsigtstårnet er en del af hovedrengøringen af de store cruiseterminaler i Nordhavn, der har været lukket ned under Corona.

Adrianna er også på, når vi har event rengøring hos vores kunder, som både kan være om dagen, aftenen og natten – uanset giver hun den max gas med højt humør.

Vi har spurgt Adrianna hvad det bedste ved jobbet er ”Den brede vifte af opgaver jobbet indebærer, ikke en dag er ens og så elsker jeg at lære fra mig og videregive viden. Udvikling driver mig.”

I sin fritid er Adrianna aktiv i hjemmeværnet, bonusmor til 3 små piger og så er hun mester i at bage kager – det nyder vi godt af på kontoret.

  • Ulrik Kreutzfeld
    OPERATIONS MANAGER, ROYAL ARENA

    “Det kræver sin sag at gøre rent efter 16.000 mennesker og sikre, at arenaen er klar til næste aften. Det er et helt andet game end normal virksomhedsrengøring, og det kræver en helt særlig omstillingsparathed, som Partneren har udvist.”

    ”De er passionerede og vil Arenaen ligeså meget, som vi selv vil – det er ikke blot et stykke arbejde, der skal overstås.”

  • Camilla Harder Andersen
    HEAD OF FACILITY, VISMA

    “I et stort nybyggeri som dette, hvor opgaven er ny for alle, har det været særligt trygt for os at have Partneren med – ikke blot som leverandør, men også som sparringspartner.”

    “Vi er i dag særdeles tilfredse med den faglighed og entusiasme, hvorpå både opgaver og udfordringer løses – hele vejen rundt.”

  • Anette Perk
    INTERN SERVICECHEF, PENSIONDANMARK

    “Det er yderst vigtigt for os, at personaleforholdene er i højsædet. Først og fremmest er lønforholdene og dermed overenskomst en selvfølge, men lige såvel at man prioriterer sine medarbejdere, ved at uddanne dem og vise omsorg. Partneren formår at fokusere på deres medarbejderes læring og velvære.”

    “De er en samarbejdspartner fremfor en leverandør, hvilket har stor betydning for os. De har en størrelse der gør, at de kan agere professionelle, men samtidig nærværende – og det er vi glade for.”

  • Bjørn Lawaetz
    BYGNINGSCHEF, TEC

    “Det er først og fremmest dialogen, som vi er særligt glade for ved samarbejdet. Partneren er både engagerede og meget løsningsorienterede. ”

    “Da vi skulle nedlukke i forbindelse med Covid-19, var Partneren meget proaktive. Vi blev vi enige om at omfordele ressourcerne. Det udmøntede sig i en liste, som vi udarbejdede sammen. Da listen var ved at være udtømt, kontaktede Catja mig og bød ind med nye løsningsforslag. Det var enormt tillidsvækkende, at hun tog teten.”

  • Morten Topp
    TEKNISK CHEF, K.B. HALLEN

    “Fra dag et, gik I ind og tog det ansvar der skulle til og I var også vores rådgiver i hele opstartsforløbet.”

    “De ord, jeg synes beskriver Partneren, er grundighed, pligtopfyldende og nære relationer. Kvaliteten i jeres arbejde fejler intet.”

  • Jonna Jepsen
    KANTINELEDER, NATURE ENERGY

    “Vi er meget tilfredse med Partneren– det fungerer bare.”

    “I det daglige kan der sagtens dukke uforudsete ting op, hvor vi pludselig får brug for noget ekstra hjælp. Vi har fx bygget en del om, som har givet snavs rundt omkring i virksomheden, eller vi kan få brug for at finde nogle borde frem fra lageret, som trænger til en aftørring. Jeg ringer til vores driftsleder hos Partneren, og så bliver det bare ordnet. De stiller med folkene med det samme.”

  • Tonny Lauridsen
    HR- OG SERVICECHEF, SERVICEFORBUNDET

    “Det er en kæmpe stor fordel og lettelse for os at have fået Partneren som rengøringspartner. De har taget al administration fra mine skuldre og til dels også ansvaret, eftersom jeg har tillid til, at de løser opgaven tilfredsstillende – der er styr på det, og det kører bare.”

    “Partneren har en stærk holdning til, at det skal være fuldstændig i top.”

    Ønsker du mere indsigt, gode råd og
    inspiration til dagligdagen?