HÅNDTERING AF AFFALD
Har du styr på affaldshåndteringen i din virksomhed… og er du bekendt med, at der er kommet nye regler på området der trådte i kraft d. 31.12.22 ?
Partneren kan hjælpe dig med at vælge den rette løsning til affaldssortering indendøre, som sikre at de gældende regler på området overholdes.
Lad os guide dig…
Vi har lavet en interaktiv guide, der i 5 trin gør dig klogere på hvordan affaldsstationer kan se ud og implementeres hos jer.
Kontakt Catja Winther på telefon 3535 3580 eller via email cw@partneren.dk for at få tilsendt guiden.
FLOTTE OG FUNKTIONELLE AFFALDSSTATIONER
Partneren samarbejder med to førende firmaer på området og kan tilbyde elegante og funktionelle affaldsstationer der kan tilpasses efter jeres behov. Vi kan vejlede jer og hjælpe med sammensætningen, planlægningen og indkøb af affaldsstationer, så I kan gøre det nemmere for jeres medarbejdere at sortere korrekt og således at I som virksomhed overholder de gældende regler på affaldsområdet. Læs mere om reglerne på affaldsområdet længere nede på denne side. Lad os hjælpe jer med at få styr på affaldssorteringen. Download vores folder om affaldsstationer herunder og kontakt os for at få de mange muligheder uddybet.
AFFALDSSORTERINGSKRAV OG REGLER
I juni 2020 vedtog den danske regering en ny klimaplan for en grøn affaldssektor og cirkulær økonomi, som lovgiver om affaldshåndtering for både virksomheder og kommuner, og skal være et skridt mod en klimaneutral affaldssektor, hvor der genanvendes og genbruges ressourcer fremfor, at de går tabt.
Det betyder at der er kommet ny lovgivning på området, der beordre at alle virksomheder skal sortere deres husholdningslignende erhvervsaffald i de samme 10 fraktioner som husholdningerne. samt at alle de nationale affaldspiktogrammer skal anvendes. Overholder din virksomhed de nye regler?
Vi kan hjælpe. Vi har lavet en lille guide der kan hjælpe dig med at blive lidt klogere på hvad der sker på affaldsområdet, hvordan reglerne er i dag samt gøre dig opmærksom på de regler, der træder i kraft ved udgangen af 2022. Du kan downloade guiden herunder eller kontakte Jesper på 2724 0017.
VIDSTE DU…
10 kg “tørt” affald så som plast, glas, pap, papir og metal, kan genanvendes til næsten 9 kg nye produkter.
SKAL VI HJÆLPE?
Har du uddybende spørgsmål eller er klar til at få hjælp til at håndtere din virksomheds affald, så kontakt os
-
Dennis RosenbergCONTRACT AND FINANCIAL MANAGER, CBS
“Opstarten blev taget super seriøst. Der blev sat tilstrækkelig bemanding ind og ekstra ressourcer. Der var hjælp fra både back office, planlæggere og andre serviceledere, så tingene blev gået godt igennem og leverandørerne I benytter jer af, blev også bragt på banen. Det var meget positivt, at I vælger at bruge alle de særlige kompetencer, der er i jeres netværk. Det gav en tryghed og det gav en fornemmelse af, at det blev taget seriøst samt at leverancen og kvalitet er meget vigtig for jer.”
-
Ulrik KreutzfeldOPERATIONS MANAGER, ROYAL ARENA
“Det kræver sin sag at gøre rent efter 16.000 mennesker og sikre, at arenaen er klar til næste aften. Det er et helt andet game end normal virksomhedsrengøring, og det kræver en helt særlig omstillingsparathed, som Partneren har udvist.”
”De er passionerede og vil Arenaen ligeså meget, som vi selv vil – det er ikke blot et stykke arbejde, der skal overstås.”
-
Camilla Harder AndersenHEAD OF FACILITY, VISMA
“I et stort nybyggeri som dette, hvor opgaven er ny for alle, har det været særligt trygt for os at have Partneren med – ikke blot som leverandør, men også som sparringspartner.”
“Vi er i dag særdeles tilfredse med den faglighed og entusiasme, hvorpå både opgaver og udfordringer løses – hele vejen rundt.”
-
Anette PerkINTERN SERVICECHEF, PENSIONDANMARK
“Det er yderst vigtigt for os, at personaleforholdene er i højsædet. Først og fremmest er lønforholdene og dermed overenskomst en selvfølge, men lige såvel at man prioriterer sine medarbejdere, ved at uddanne dem og vise omsorg. Partneren formår at fokusere på deres medarbejderes læring og velvære.”
“De er en samarbejdspartner fremfor en leverandør, hvilket har stor betydning for os. De har en størrelse der gør, at de kan agere professionelle, men samtidig nærværende – og det er vi glade for.”
-
Bjørn LawaetzBYGNINGSCHEF, TEC
“Det er først og fremmest dialogen, som vi er særligt glade for ved samarbejdet. Partneren er både engagerede og meget løsningsorienterede.”
“Da vi skulle nedlukke i forbindelse med Covid-19, var Partneren meget proaktive. Vi blev vi enige om at omfordele ressourcerne. Det udmøntede sig i en liste, som vi udarbejdede sammen. Da listen var ved at være udtømt, kontaktede Catja mig og bød ind med nye løsningsforslag. Det var enormt tillidsvækkende, at hun tog teten.”
-
Morten ToppTEKNISK CHEF, K.B. HALLEN
“Fra dag et, gik I ind og tog det ansvar der skulle til og I var også vores rådgiver i hele opstartsforløbet.”
“De ord, jeg synes beskriver Partneren, er grundighed, pligtopfyldende og nære relationer. Kvaliteten i jeres arbejde fejler intet.”
-
Jonna JepsenKANTINELEDER, NATURE ENERGY
“Vi er meget tilfredse med Partneren– det fungerer bare.”
“I det daglige kan der sagtens dukke uforudsete ting op, hvor vi pludselig får brug for noget ekstra hjælp. Vi har fx bygget en del om, som har givet snavs rundt omkring i virksomheden, eller vi kan få brug for at finde nogle borde frem fra lageret, som trænger til en aftørring. Jeg ringer til vores driftsleder hos Partneren, og så bliver det bare ordnet. De stiller med folkene med det samme.”
-
Tonny LauridsenHR- OG SERVICECHEF, SERVICEFORBUNDET
“Det er en kæmpe stor fordel og lettelse for os at have fået Partneren som rengøringspartner. De har taget al administration fra mine skuldre og til dels også ansvaret, eftersom jeg har tillid til, at de løser opgaven tilfredsstillende – der er styr på det, og det kører bare.”
“Partneren har en stærk holdning til, at det skal være fuldstændig i top.”